8 نوامبر

۵۰۰ تن فولاد ایران برای نخستین بار به عراق صادر شد

سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: برای نخستین بار از طریق تالار صادراتی بورس کالا، ۵۰۰ تن میلگرد فولادی استاندارد ایران به عراق صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سازمان توسعه تجارت، ناصر بهزاد رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: اوایل هفته ۵۰۰ تن سبد میلگرد مخلوط شرکت فولاد روهینا جنوب در تالار صادراتی بورس کالا به قیمت ۵۰۰ دلار برای هر تن تحویل درب کارخانه عرضه شد.این محصول با تقاضای ۵۰۰ تنی مواجه شد و به قیمت پایه به مقصد عراق معامله و صادر شد.

بهزاد افزود: صادرات به مقصد عراق از درگاه بورس کالا افق‌های نوینی در تجارت ۲ کشور فراروی تجار و فعالان بازار گشوده تا با استفاده از این فرصت بی بدیل توسعه صادرات کالاهای استاندارد محقق شود.رینگ صادراتی بورس کالا آماده پذیرش کالاهای با کیفیت عراقی برای عرضه به بازار ایران نیز هست.

بنابراین گزارش، ظرفیت مجتمع فولاد روهینا جنوب به عنوان تولید کننده میلگرد فولادی در گام نخست حدود ۵۰۰ هزار تن میلگرد در سال است که این ظرفیت در سه گام تا ۱٫۵ میلیون تن افزایش خواهد یافت ضمن اینکه ظرفیت تولید این کارخانه در یک برنامه ۲ ساله تا حدود سه میلیون تن نیز خواهد رسید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.